Anar a contingut

CONDICIONS GENERALS DE COMPRA EN LÍNIA

Informació prèvia

Les presents condicions generals de contractació (d'ara en avant, les condicions generals de compra) juntament, si és procedent, amb les condicions particulars que es puguen establir, regulen les relacions entre l'empresa Subús Grupo de Transporte S.L. (Vectalia) i els Clients que duguen a terme la recàrrega del seu abonament en qualsevol de les modalitats d'abonament de bus a través de l'opció de recàrrega en línia del nostre web www.alicantemetropolitano.es.

Les dades identificatives del responsable del servei de RECÀRREGA EN LÍNIA són:

Subús Grupo de Transporte S.L. (denominat d'ara en avant amb la marca VECTALIA).

Domicili: Av. Dénia, 155. Alacant 03015

NIF: B54347265

Les presents condicions generals s'han elaborat de conformitat amb el que estableix la Llei 34/2002, d'11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic; la Llei 7/1998, de 17 d'abril, sobre Condicions Generals de Contractació; el Reial decret 1906/1999, de 17 de desembre, pel qual es regula la Contractació Telefònica o Electrònica amb condicions generals, en desenvolupament de l'article 5.3 de la Llei 7/1998; el Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general per la defensa dels consumidors i clients i altres lleis complementàries; la Llei 7/1996, de 15 de gener, d'ordenació del comerç al detall; el Reial decret llei 14/1999, de 17 de setembre, regulador de la firma electrònica, i totes les disposicions legals que resulten d'aplicació.

La recàrrega en línia suposa l'acceptació de les presents condicions generals de compra, així com l'acceptació expressa, plena i sense reserves de la totalitat de les condicions generals de compra publicades per Vectalia en el moment en què el Client accedisca al servei de RECÀRREGA EN LÍNIA.

En cas que el Client expresse la seua conformitat al contingut de les condicions generals de compra, a través de la casella que ho indica, podrà continuar amb el procés de recàrrega. En cas contrari, no s'habilitarà aquest procés.

Naturalesa del servei RECÀRREGA EN LÍNIA

El servei de RECÀRREGA EN LÍNIA està destinat a consumidors finals, en el sentit establit en el referit Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, i per al consum propi del Client o de les persones en nom de les quals el Client estiga legalment autoritzat per a actuar.

El Client haurà de ser major d'edat i disposar de la capacitat jurídica suficient per a contractar i vincular-se a través les presents condicions generals de compra amb VECTALIA en acceptar el contracte. No obstant això, el Client acceptarà, de manera expressa i sense excepcions, que l'accés i la utilització del servei de RECÀRREGA EN LÍNIA es faran sota la seua responsabilitat única i exclusiva.

VECTALIA es reserva el dret de modificar per causes de força major i sense previ avís la presentació i la configuració del mòdul o els mòduls de servei que permeten la RECÀRREGA EN LÍNIA, així com de suspendre'n l'accés, de manera temporal o definitiva.

Operativa de la RECÀRREGA EN LÍNIA

Condicions inicials

La plataforma electrònica està pensada per a usuaris d'abonaments no personalitzats, així com els beneficiaris de l'abonament acreditatiu del transport urbà, aquells usuaris la sol·licitud dels quals, una vegada feta, siga aprovada.

En el cas dels abonaments habilitats, la primera càrrega adquirida s'inclourà en l'entrega de l'abonament o títol de viatge adquirit, que s'entregarà en l'oficina d'atenció al client. La recàrrega màxima permesa correspon a la primera càrrega més el cost de la targeta.

En el cas de recàrregues d'abonaments ja emesos, s'efectuaran directament a través de la pàgina web.

El sistema efectuarà la recàrrega d'acord amb la tarifa vigent. En tots els casos, el sistema emmagatzemarà la compra durant un any. En aquest període de latència, la targeta s'actualitzarà automàticament durant el primer procés de validació que es faça.

Transcorregut aquest període de latència, si el Client no ha activat la recàrrega efectuada a través de la corresponent validadora, per a actualitzar-la s'haurà de personar en l'Oficina d'Atenció al Client de Vectalia, al c/ Díaz Moreu núm. 6 d'Alacant, amb la targeta vàlida corresponent i el justificant de la recàrrega, i es procedirà a regularitzar la situació. El període durant el qual el Client podrà reclamar la recàrrega comprada i no validada en el temps indicat acaba quan es produïsquen modificacions en les característiques de funcionament dels títols.

Una vegada confirmada la RECÀRREGA EN LÍNIA, la recàrrega estarà disponible en el nostre sistema informàtic 30 minuts després de la compra (si no hi ha cap incident de força major).

Si observeu qualsevol problema o incidència en activar la recàrrega en línia, haureu de dirigir-vos a la nostra oficina d'atenció al client i presentar-hi el justificant de recàrrega en línia i la targeta en qüestió, on es duran a terme les indagacions de la incidència.

Per a qualsevol mena d'aclariment o dubte sobre el funcionament del servei, el Client es podrà dirigir a l'Oficina d'Atenció al Client de Vectalia, telefònicament en el 965 14 09 36, de manera presencial o utilitzant el servei de “Suggeriments, consultes i reclamacions” del nostre web o per correu electrònic a tam@vectalia.es.

Tràmits per a efectuar la recàrrega

Vectalia informa que els tràmits per a efectuar qualsevol adquisició de títols de transport són els que es descriuen en les presents condicions generals de compra, així com els altres que s'indiquen durant el procés de recàrrega.

Mecànica i preus

L'objecte del servei de RECÀRREGA EN LÍNIA de Vectalia és dur a terme la recàrrega via internet d'abonaments de bus per a poder utilitzar els nostres serveis de transport al preu fixat en cada moment. Les recàrregues de títols efectuades a través del servei de RECÀRREGA EN LÍNIA tenen les mateixes característiques, drets i obligacions que les adquirides a través dels altres punts de venda i recàrrega de l'empresa.

Vectalia informa que tots els preus publicats en el mòdul de RECÀRREGA EN LÍNIA són en euros i inclouen tots els impostos corresponents, així com l'assegurança obligatòria de viatgers.

Els preus dels títols de transport, sent la base de la facturació la tarifa o les tarifes en vigor en el moment que es fa la comanda, els aprova l'Ajuntament.

Necessitat de dades personals i procés de compra

Seguint el procés de compra establit, el Client s'haurà d'identificar a través de la introducció de les dades de caràcter personal necessàries per al desenvolupament de la compra. A continuació, el Client haurà de facilitar la informació requerida en cada cas, segons l'abonament que desitge. El procés finalitzarà amb la introducció de les dades de la targeta de crèdit o dèbit sol·licitades i els seus corresponents codis de seguretat, passarel·la gestionada per un banc.

Per a efectuar la RECÀRREGA EN LÍNIA, serà necessari que els Clients tinguen més de 18 anys i que se seguisquen les instruccions que apareixen en pantalla tenint en compte:

Que és imprescindible l'emplenament correcte del formulari electrònic que en cada moment aparega en el web i s'han de seguir les instruccions que s'hi inclouen.

Que el Client garanteix que posseeix plena capacitat per a efectuar la compra, que és titular de la targeta de crèdit/dèbit amb què confirma el pagament i que el compte associat a la mateixa posseeix prou fons per a dur-la a terme.

Les recàrregues adquirides per internet per als abonaments personalitzats són nominatives. Per a la seua utilització es requereix la comprovació del DNI o PASSAPORT del client i que aquesta dada corresponga amb el número de DNI o PASSAPORT reflectit en l'abonament.

En els bitllets adquirits per internet per a menors d'edat que no tinguen DNI serà necessari reflectir el DNI de la persona que acompanya el menor, en l'apartat del web reservat per a aquest fi.

La falta de correspondència entre aquestes dades suposarà la invalidesa de la recàrrega.

Documents de confirmació de la compra

Una vegada completat el procés de compra, apareixerà en l'històric de compra el justificant d'aquesta, en el qual figurarà la quantitat de diners carregada o el títol adquirit, el preu i totes les dades necessàries legalment, amb la finalitat que el Client l'imprimisca o el guarde.

Vectalia recomana imprimir o guardar el justificant de compra o còpia de la factura i de la compra feta a través de la passarel·la de pagament bancària, per a facilitar els tràmits en cas que es produïsca alguna incompatibilitat, no es complisquen les condicions indicades en el punt 3.1. del present document o es genere alguna incidència durant el procés d'activació de la recàrrega.

Lloc de formalització del contracte

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 29 de la Llei 34/2002, d'11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic, el contracte es donarà per formalitzat en el lloc en què l'usuari tinga el seu domicili habitual.

Desistiment

És la facultat que té l'usuari de deixar sense efecte un contracte en determinats casos sense necessitat de justificar la seua decisió ni assumir cap penalització. De conformitat amb l'article 93 k) del Reial decret legislatiu 1/2007 pel qual s'aprova el text refós de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris, la regulació de les vendes a distància (a excepció de l'article 98.2) no resulta d'aplicació als contractes de servei de transport de passatgers. Per aquest motiu, en les reserves de serveis de transport de persones no resulta d'aplicació el dret de desistiment. D'aquesta manera, en cas que l'usuari manifeste la seua voluntat de cancel·lar els bitllets contractats, se li aplicaran les condicions de cancel·lació de l'empresa operadora de transport de què es tracte.

Una vegada completada la recàrrega (compra a través del mòdul en línia), no hi haurà possibilitat de desistiment per part del Client.

Transcorregut el període de latència, si el Client no ha activat la recàrrega efectuada a través de la corresponent validadora, s'haurà de personar en l'Oficina d'Atenció al Client de Vectalia, al c/ Díaz Moreu núm. 6 d'Alacant, amb la targeta corresponent i el justificant de la recàrrega, per a procedir a regularitzar la situació. El període durant el qual el Client podrà reclamar la recàrrega comprada i no validada en el temps indicat acaba quan es produïsquen modificacions en les característiques de funcionament dels títols.

En el cas de les anul·lacions, el client ha de sol·licitar l'anul·lació i la devolució a l'empresa concessionària, la qual, una vegada haja anul·lat l'operació en els seus sistemes, procedirà a la devolució, sempre que la recàrrega no haja sigut aplicada en la targeta.

Condicions inicials

Haureu de tindre en compte que els terminis d'entrega, la qualitat del servei, el punt d'entrega i el cost serà diferent per a cada abonament de transport adquirit.

Per a la sol·licitud i recàrrega d'abonaments inicials la data d'entrega serà en l'oficina d'atenció al client de Vectalia. I dependrà de les indagacions per a l'adquisició de l'abonament triat. Els terminis d'entrega s'informaran via correu electrònic o en la zona de client. Quan ja s'ha acceptat la sol·licitud, podreu generar una cita en el nostre mòdul en línia per a poder seleccionar l'hora i el dia per a retirar l'abonament. No obstant això, tant l'hora com el dia podran variar en funció de les circumstàncies concretes de cada comanda. En particular, els terminis d'entrega es poden veure alterats per incidències extraordinàries i per dificultats alienes a l'empresa.

Per a recàrregues en línia d'abonaments, el temps varia depenent de la ciutat [en cas d'estar disponible] i altres variables que s'expliquen en l'apartat de preguntes freqüents.

No hi ha despeses d'enviament, ja que no és possible el mode d'enviament d'abonaments.

Facturació i mitjans de pagament

El pagament es podrà fer mitjançant targeta de crèdit o dèbit. Durant la compra en línia l'usuari disposa de l'aplicació d'un protocol de seguretat SSL en totes i cadascuna de les pàgines que es requereixen per a la compra.

El titular de la targeta amb què es fan les transaccions en el lloc web és el responsable de l'ús davant d'aquest. El web utilitza un xifratge de seguretat SSL per a garantir la comunicació entre la passarel·la bancària i el web. Les dades de targetes de crèdit s'introdueixen en una pàgina segura i es transfereixen mitjançant SSL.

Per a procedir al pagament de l'operació de recàrrega, el Client haurà de seguir totes i cadascuna de les instruccions que apareguen en pantalla i proporcionar la següent informació de la targeta de crèdit o dèbit: a) Tipus; b) Número; c) Data de caducitat, i d) Codis de validació necessaris. Vectalia garanteix al Client la seguretat total de les seues transaccions, en disposar dels estàndards tecnològics més actuals, en la data de posada en marxa del mòdul de RECÀRREGA EN LÍNIA, pel que fa a protocols i serveis de seguretat. Les transaccions es duran a terme de manera segura a través del protocol SSL. En cas que el TPV informara Vectalia de la denegació de la targeta amb què el Client pretenia dur a terme el pagament, es cancel·larà automàticament la comanda i se n'informarà el Client.

Per a més seguretat, s'informa que les dades bancàries no quedaran registrades en cap aplicació informàtica propietat de Vectalia i s'utilitzaran únicament per a fer el cobrament per part de l'entitat bancària i el control o gestió d'incidències posterior.

La informació de la compra es guardarà durant un termini no superior a 5 anys. El Client tindrà dret a ser informat sobre els detalls de les seues compres sempre que ho sol·licite.

Força major

S'entenen per força major, amb caràcter enunciatiu i no limitador, els casos següents:

Qualsevol succés impossible de preveure, o que previst o previsible, fora inevitable; els errors en l'accés als diversos serveis en línia de Vectalia; la falta de subministrament elèctric o telefònic; els danys produïts per tercers o per atacs al servidor del portal (virus) que afecten la qualitat dels serveis i que no siguen imputables ni a Vectalia ni al Client; els errors en la transmissió, la difusió, l'emmagatzematge o l'entrega a tercers dels productes i dels continguts del portal; els problemes o errors en la recepció, l'obtenció o l'accés per part d'aquests tercers; incendis, inundacions o terratrèmols; vagues o conflictes laborals o altres desordres socials que impedisquen el subministrament dels productes i, per tant, el compliment de les obligacions acceptades per Vectalia; l'escassetat o poca disponibilitat de combustible o energia elèctrica; accidents; conflictes bèl·lics; embargaments comercials o de qualsevol mena; bloqueig; disturbis, o qualsevol disposició governamental.

Els errors administratius o de gestió no es consideraran casos de força major.

Generalitats

En cas que qualsevol disposició o disposicions de les presents o futures condicions generals siguen considerades nul·les o inaplicables, íntegrament o en part, per qualsevol jutjat, tribunal o òrgan administratiu competent, aquesta nul·litat o inaplicació no afectarà les altres disposicions de les condicions generals.

El fet que Vectalia no exercisca o execute qualsevol dret o disposició continguts en aquestes condicions generals no constituirà una renúncia a aquests.

Les relacions jurídiques derivades de les compravendes efectuades mitjançant el web es regiran per la legislació espanyola vigent, i aquesta serà d'aplicació en els aspectes que no es disposen en aquestes condicions de compravenda quant a la seua interpretació, validesa i execució.

Per als casos en què la normativa preveja la possibilitat que les parts se sotmeten a un fur, Vectalia i el Client, amb renúncia expressa a qualsevol altre fur que poguera correspondre'ls, se sotmetran als jutjats i tribunals de la ciutat d'Alacant.